divendres, 6 de gener del 2017

Iniciació a la programació amb l'ArduX i Scratch.

Edat recomanada: a partir de 6 anys.

Scratch és un llenguatge de programació visual desenvolupat al MIT i dirigit especialment als xiquets i xiquetes. Ens permet crear programes molt complets i aprendre els fonaments de la programació d'una manera clara i senzilla. També té les seues febleses, però per a un nivell d'iniciació i inclús mitjà, és més que suficient.

Mitjançant Scratch aprendrem les estructures de control habituals dels llenguatges de programació i alguns algorismes molt bàsics per a poder controlar alguns dels components de l'Ardu5+.


1. Encesa de LEDs:

Comencem amb un programa que encén el LED groc del nostre ArduX. Tan sols haurem d'arrossegar amb el ratolí els següents components tal i com apareix ací davall.



El pin digital 10 és on està connectat el LED groc, per tant quan es pren la bandera verda, s'encén per sempre. Així de fàcil.












2. Emetre sons pel brunzidor:

Ara anem a programar el brunzidor per a emetre un "beep" d'un segon de durada:




El pin digital 6 és on està connectat el brunzidor. És un pin digital, però es pot programar mitjançant modulació per amplada de polsos (pulse-width modulation, PWM*). En Scratch podem programar un pin PWM com si es tractara d'un pin analògic amb valors des de 0 (0V) a 255 (5V).







Continuarà...





* Què és la modulació per amplada de polsos (PWM)?

És tracta d'intercalar 5V (senyal HIGH) i 0V (Senyal LOW) ràpidament, així al final d'un temps determinat, el valor total enviat serà una mitjana del total de 5V i 0V enviats.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada